2018. január 5., péntek

Rántott karfiol gluténmentesen

                             Vikikonyha fényképe.
  




Gluténmentesítettem a panírt, s a hónapok - mit hónapok, évek - óta áhított rántott karfiolból ma jól belakmároztam. S ráadásul minden olaj nélkül sült. S még az édes-savanyú mártás is saját.........  ááááááááá, de finomat ebédeltünk  😁😁😁😁
  


A karfiolt rózsáira szedtem, besóztam. Fél órát pihent. 3 tojást felvertem, picit sóztam és egy evőkanál olajat adtam hozzá. A karfiol rózsákat rizslisztbe forgattam majd, a felvert tojásba.

A panír:

Gluténmentes apró szemű zabpehely, amit egy kisebb késes robotban még megdaráltam. Nem volt elég, így kiegészítettem zabpehely liszttel. Végül a karfiol rózsákat ebbe forgattam meg. A forrólevegős fritőzbe beleraktam a bepanírozott karfiolt, s az egészet E-Z Coat kalóriamentes olajjal befújtam (nagyon enyhén). A fritőzt 210 fokra állítottam és 14 perc alatt készre sütöttem. Kicsit sápadtnak találtam, s így turbó fokozaton még adtam neki 2 percet.

Férjem sült krumpliival (szintén olaj nélkül fritőzben sült), én zöldséges rizzsel, és saját készítésű édes-savanyú mártással fogyasztottuk! Isteni finom! Kb 3 éve ettem utoljára rántott karfiolt. Ma bepótoltam, már egy darab sincs belőle, mert alig múlt  délután 4 óra és én hidegen bepakoltam az egészet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése