2017. szeptember 20., szerda

Pizza krém, ahogy én készítettem


Pizza krém!

Tulajdonképpen a házi ketchup és a pizza szósz összetevőinek keverékéből állítottam össze ezt a pizza krémet, mert vagy a paradicsomot tartottam soknak, vagy a fűszereket egyikben, másikban.
Igy aztán saját ízlésünknek megfelelő összetevők kerültek a pizza krémbe.

2 fej óriási fehér hagyma
2 nagy fej fokhagyma

Kevés zsíradékon a két hagymafélét dinszteljük.

Hozzá adjuk a következőket:

2 kg paradicsom darabolva
1 kávéskanál őrölt szegfűszeg
1 kávéskanál őrölt fekete bors
2 cm közepes vastagságú reszelt gyömbér
1 kávéskanál bazsalikom
1 kávéskanál oregánó
1 teáskanál chilli paprika krém (házi)
2 evőkanál pritaminpaprika krém (házi) (ha nincs ilyen krémünk, akkor a kápia édes paprikakrém is tökéletes, de ez is házi!
Ebből a mennyiségből 21 db 220 ml-es üveg lett!
Az egészet összefőzzük (nekem fél óra elég volt)
Botmixerrel pürésítettem. Forrón üvegekbe raktam, 10 percre fejre állítottam  és három nap száraz dunszt következett!






Ééééééés gyorsan elkészítettem egy pizza alapot, megkentem, megpakoltam minden földi jóval, kisütöttem, és jól megettük :) 



Megjegyzés: Ha ehhez a mennyiséghez legalább 5 kg paradicsomot adunk, és több óráig  főzzük, hogy sűrűsödjön,  akkor  házi ketchupként is nagy élvezettel fogyaszthatjuk. Természetesen a többi hozzávalót is kissé megemeljük.
Jöhetnek a Szafi féle pizzák, csigák, és a többi, amihez csak el tudjuk képzelni ezt a fajta krémet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése