2017. szeptember 14., csütörtök

Krumpligombóc leves, gluténmentes túrós palacsinta

Hozzánk is "beköltözött" a glutén és egyéb "ínyencségek" kavalkádja. Glutén mellett figyelni kell a cukorra, a tejre, a tejtermékekre. Hónapok óta nem jártam erre, mert semmi kedvem sem volt a diéta mellett még ezzel is foglalkozni, de most találtam egy olyan lisztet, ami fantasztikusan jó, s nagyon sok mindenre használható. Lehet vele sűríteni, lehet belőle palacsintát, nokedlit készíteni, s íme a legfinomabb alkotásom,  a krumpligombóc. Nagyon finomra sikerült. Ezt a lisztet a SPÁR polcain lehet megtalálni, s aránylag nagyon elfogadható áron. S ráadásul nagyon sokszor akciósan is kapható. 


A krumpligombóc leves elkészítése:
Nagyon kevés olajon 1 fej apróra vágott hagymát megdinszteltem, 1 kisüveg -házilag hőkezelt- zöldséget (sárga és fehér répa) és  1 teáskanál fűszerpaprikát, 3 gerezd fokhagymát, sót, pici borsot adtam hozzá, vízzel felengedtem. (ha van húsleves alap azzal még finomabb)! 
Csak megjegyzem, hogy én a hagymát is ilyenkor, ősszel üvegbe rakom és egy egész évi adagot készítek, hogy ne kelljen sűrűn "sírni" főzés közben, ha hagymát kell pucolni. Később ezt is hozom. 



A krumpligombóc:
1 óriási nagy krumplit kb 20 dkg-os héjában megfőztem, majd villával összetörtem. Adtam hozzá 1 db tojást, sóztam, picit borsoztam és 10 dkg liszttel összekevertem. Nagyon finom lágy tésztát kaptam. 



A levesbe még tettem 2 szál zellerszárat, s elkezdtem a kis gombócokat formázni, majd a lassan fővő levesbe raktam. 

Nagyon finom lett, s mit érdemel egy ilyen finom leves? - hát egy igazi finom gluténmentes palacsintát. Férjemnek túrósan, saját részemre házi baracklekvárral tálaltam. 


A palacsintáshoz a minden mentes lisztet ITT lehet megvásárolni. Fantasztikusan finom. Nem is lehet különbséget tenni a hagyományos, vagy e között. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése