2015. szeptember 28., hétfő

Chili zselé Nigellától

Imádom az erőset, de abból is a legerősebbet :) Hideg húsokhoz, sajtokhoz, sonkához, akár egy vajas piritos kenyérre. Minden helyzetben jöhet ez a finomság. 


Chili zselé Nigellától

Hozzávalók: 


·                     2 kicsi kápia paprika (nálam 40 dkg vegyesen: kápia és pritamin.)
·                     kb 10-12 db chili  (a kétféle paprika összsúlya 15 dkg legyen) 
               (Nálam 60 dkg: 20 dkg  chilli és 40 dkg kápia és pritamin vegyesen) )
·                     4,5 dl víz  (nálam: 3 x 4,5 dl víz)
·                     35 dkg cukor  (nálam:  összesen 35 dkg negyedannyi cukorhelyettesítő)
·                     1/2 mk só  (nálam 4 dkg)
·                     1 dl fehérborecet (nálam: 2 dl fehérbor ecet + 2 dl bio almaecet)
·                     1 tasak Haas 3:1 zseléfix (2,5 dkg)  (nálam  4 tasak 3:1 zseléfix)

Elkészítése:


1.                  A chilit (kesztyűben) kimagozzuk és a kisebb darabokra vágott kápiával együtt robotgépbe tesszük.  (Én nem magoztam ki egyáltalán, )
2.                 1/2 dl vizet öntünk hozzá, alaposan összedaráljuk.  (2 dl vizzel daráltam)
3.                 Feltesszük főni a cukrot, ecetet, sót és a maradék vizet. (nálam is így arányában)
4.                 A darált paprikához hozzákeverjük a zselésítőt és hozzáadjuk a felforrt cukorsziruphoz. (nálam is ugyan így)
5.                 Még 5 percig hagyjuk forrni, a képződő habot leszedjük róla, majd csírátlanított üvegekbe töltjük a zselét. (én tovább és lassabban főztem, hogy ne kelljen habot szedni róla)
6.                 Folpackot és tetőt teszünk rá, pár percre fejre állítjuk az üvegeket, száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.  (Nem tettem rá folpackot, csak tetőt, és nem állítottam fejre. Mentek a száraz dunsztba 3 napra.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése