2015. április 20., hétfő

Fehérkenyér hozzávalóiból pogácsa (Paleo)

Mint tudjuk, a paleo étkezés nem éppen egy fogyókúrás étrend, de ha odafigyelünk és követjük a már jól bevált recepteket, akkor biztos, hogy javunkat fogja szolgálni, s ha ésszerűen iktatjuk be a napi étkezést, akár még fogyhatunk is........ (hiszen ez is az egyik nagy cél) ---- egészségesen, kevesebb kilóval...
Én csak halkan jegyzem meg, hogy pontosan 1 hónapja, azaz március 17-én sütöttem meg az első paleó, ch. csökkentett kenyeremet, s megpróbáltam áttérni az egyéb ételek elkészítésére is. Az eddigi eredmény az egy hónap alatt közelít a minusz 6 kilóhoz :-) S mindemellett nagyobb energiával és érezhetően jobb közérzettel, aminél fontosabb nincs a világon.
 
Most egy pogácsa receptjét hoztam el, ami tulajdonképpen egy "A legfinomabb paleó fehér kenyér" receptjéből készült, s pogácsává alakult át. Hogy miért is nem fehér az enyém? - mert nekem csak dióm volt itthon -attól pedig a tészta sötétedik-. Az alaprecept mandulát, vagy kesudiót ajánlj.
Dióval is garantáltan nagyon finom, csak éppen kicsit sötétebb. A tészta belseje omlós, puha és igazi pogácsa ízt ad. 
S én még egy jó teáskanál Chia magot is kevertem  a hozzávalókhoz.
 
 
 
RECEPT:
 
Nálam mindjárt dupla adagból készült és 12 db pogácsa lett. A receptben 6 db pogácsához elegendő az alábbi összetétel.
  • 50 g natúr darált mandula (vagy darált kesudió)
  • 12,5 g szezámpehely (vagy darált szezámmag)
  • 15 g SZAFI FITT nyílgyökér liszt
  • 1 ek. SZAFI FITT kókuszolaj
  • 1 tojás 
  • 25 g házi kókusztej
  • 1/2 tk. Himalája só
  • 1/4 tk. szódabikarbóna
  • 1/2 tk. bio almaecet
Az összetevőket turmixoltam, majd szilikonos muffin formában kisütöttem. (200 fokon kb. 20 perc)

 
Tegnap számításokat végeztem, s felmértem a  kamrám jelenlegi  tartalmát. Alig várom hogy a megmaradt gabonafélék valamilyen formában feldolgozásra kerüljenek, s utána kamra ürítés. Nem hiszi el senki, de sokkal több helyem lesz a polcokon és még csak sokkal többet sem fogok fizetni az egészséges táplálkozásért, a jó közérzetért.
S abban is bízom, hogy a gyógyszertárban is sokkal kevesebbet fogok fizetni :-)
S ami a legnagyobb örömöm, hogy a 2 fős háztartásunkban még a férjem is örömmel fogadta és ha nem is teljes egészsében, de ő is áttér erre az étkezésre. (Szerintem meg szép óvatosan el is felejti az eddig fogyasztott ételeit. No persze azért arra vigyázni fogok, hogy Ő ne fogyjon, mert neki aztán nem kell) !
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése