2015. március 13., péntek

Túrós, sajtos rúd

Esti könnyű vacsorához, egy kis rágcsára,  egy kis sósra vágytunk. Recept keres interneten, hozzávalók elkészítve, összerakva, mire rájövök, hogy ez a recept abszolut egy abnormális összetevőkből áll, de a nagy sietségben gyorsan szerettem volna valamit, ezért nem a sajátomat készítettem össze.
Végülis a talált és a saját receptemet összeraktam és így készült el ez a finom túrós, sajtos rúd.
Járt utat a járatlanért el ne hagyd.............. - de nem probléma, mert legalább született egy új recept, ami nagyon kiadós, nagyon finom és könnyü, laktató.
 
 
Hozzávalók:
1 kg liszt
1 evőkanál só
40 dkg vaj (vagy margarin)
50 dkg túró
2 db egész tojás
4 dkg élesztő
1 nagy pohár (450 g) tejföl
15 dkg reszelt sajt a tésztába
15 dkg reszelt sajt a tészta tetejére
1 tojás, 1 dl tej összekeverve a tészta tetejét megkenni.
 
A lisztet, a turót, a sót, a  vajat összemorzsoljuk, majd a többi hozzávalóval összegyúrjuk. Lisztezett nyújtódeszkán letakarva 40 percig pihentetjük, majd 20 percenként kétszer hajtogatjuk.
(kinyújtjuk, magunk felőli részét közepéig felhajtjuk, majd a szemben lévő részt ráhajtjuk. Aztán balról közepéig, majd még egyet hajtunk rajta
(ezt kétszer ismételjük.)
 
1 cm-es óriási táblát nyújtunk belőle,
1 db tojást kevés tejjel kikeverünk, a kinyújtott tésztát megkenjük vele. A  maradék 15 dkg reszelt sajttal megszórjuk.
Éles késsel (esetleg derelyevágólval) felszeleteljük.
Sütőt bekapcsoljuk. 200 fokra előmelegítjük.
A felszeletelt csíkokat teflon fóliával bélelt  tepsire rakjuk.
200 fokon 18 perc alatt készre sütjük.

 
Egy jó forró teával kiváló vacsorát szolgálunk fel az asztalra.

 
Egy ellesett fotó, ahogy emelkednek a sülés közben.

 
Összesen 4 tepsivel 240 db rúd sült ki a fenti hozzávalókból.

11 megjegyzés:

  1. Kedves Viki! Szeretném megkérdezni, hogy milyen volt az az abnormális recept? Kíváncsi lennék, hogy mégi nkább okulni lehessen ebből a jó véget ért történetből. :-)
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Csilla! Bemásolom a neten talált receptet, amit tényleg sietségemben nem néztem át, de amikor összeraktam a hozzávalókat azonnal rájöttem, hogy ez "csak" egy fél recept. (Természetesen én dupláztam mindent, mert most hétvégén sokan leszünk)

      – 25 dkg túró
      – 20 dkg margarin
      – 2 bögre liszt
      – 1-2 teáskanál só
      – sajt a szóráshoz

      2,5 dl-es bögrét írt, hát én ezt mindíg úgy veszem, hogy 2,5 dl = 25 dkg-al, és még soha sem csalódtam.

      Törlés
  2. Arra én is:) Néhol igen slendriánul írják le, aztán ha megsüti valaki csak elveszik a kedvét.
    A Tiéd gyönyörű lett és teával tuti finom volt. És még maradt reggelire is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marikám! így, ahogy mondod, tényleg néha olyan felelőtlenül írnak recepteket, engem viszont tényleg az időhiány "hajtott", de szerencsére volt minden további hozzávaló itthon.

      Háááát, ami azt illeti 240 db rúd készült, jócskán maradt még, de a férjemet már majdnem ki kellett küldeni a konyhából :)))

      Szerinted? ---- hát mitől állt volna össze ez a tészta, ha csak az alábbi összetevőkből van?

      Jött hozzá a tejföl, a tésztába való sajt, a tojás, 1 kiscsomag élesztő.

      – 25 dkg túró
      – 20 dkg margarin
      – 2 bögre liszt
      – 1-2 teáskanál só
      – sajt a szóráshoz
      A bögre - a recept szerint- 2,5 dl-es volt!


      Törlés
    2. Marika! tudod ilyenkor mi jutott eszembe? a mai lopkodós világban valaki szépen más receptjét megsütötte, de nehogy hasonlítson már az eredetihez csak ezeket az összetevőket adta meg?!! Húú most nagyon ronda vagyok, de hát ezzel nem segítünk, hanem borsot törünk annak az orra alá, aki nekiáll és a recept szerint szeretne egy finomságot sütni. Aztán csodálkozik és kérdezi magától: vajon mit rontottam el?! No mindegy. Nekem szerencsére volt minden kiegészítő itthon és isteni finomra sikerült, és óriási mennyiség lett.

      Törlés
    3. Megtaláltam a neten a receptet. Belinkelem.

      http://rupanerkonyha.cafeblog.hu/2014/08/15/turos-sajtos-rudacskak-gyorsan-bogrevel/

      Törlés
  3. Teljesen igazad van Viki. Már én is találkoztam saját "fél" receptet másnál, ráadásul még a képemet is vitte, sajátjaként feltüntetve. Hosszas írogatás után vette csak le. :(

    Gyönyörűek a rudacskák, azt hiszem ki fogom próbálni. Eddig még nem sütöttem ilyet, kicsit macerásnak tűnt, de meghoztad a kedvem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Verus! Egyáltalán nem macerás. Én úgy du. 5-kor gondoltam rá, hogy meg kellene sütni, s ehhez képest 7-kor már vacsoráztuk is. (persze menet közben még ki kellett találnom, hogy mit adjak még hozzá, hogy normális recept legyen) Egy óriási tálban mindent összemorzsoltam Még az élesztőt sem futtattam. Összeállt a tészta, letakartam -mert volt egy kis más dolgom- ez tartott jó fél óráig, utána már csak nyujtottam, hajtogattam. Az utolsó nyújtásnál már be is kapcsoltam a sütőt. S attól kezdve már folyamatosan raktam tepsire és sütőbe. A férjem meg az első tepsi kisülése után állandóan a konyhában tartózkodott :))) na vajon miért??? :))

      Törlés
  4. Ismerem ezt az egyszerű túrós receptet, amit találtál Viki. A liszt lett elírva . 25 deka túró, 25 deka vaj, só, és dupla kb. 50 deka liszt. (van amikor rakok hozzá egy tojást, de egyáltalán nem szükséges, talán picit puhább lesz belül tőle) A lisztből lehet picit több, azt az ember látja, mennyire ragadós a tészta közben és úgy rak hozzá. Én szoktam belerakni reszelt sajtot és a tetejére is teszek. Más nem kell bele, se élesztő, se sütőpor, nagyon finom lesz. Egyszer azért próbáld ki, így biztosan sikerülni fog ez az egyszerű túrós recept. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kovtama! Köszönöm, jót mosolyogtam, mert végig olvasva a Te leírásod, és az én kiegészített receptem között csak az élesztővel tettem bele többet, de már azt is azért, mert gondoltam, ha még meg sem nő?! - megnőtt és az a 4 dkg élesztő nem is volt sok ehhez a mennyiséghez. Ebben is a tésztában is és a tetején is volt sajt. Köszönöm a Te recepted is. Én biztos vagyok benne, hogy ezt a túrós változatot még sokszor fogom sütni. Nagyon bejött nekünk :)

      Törlés
  5. Kedves Viki!
    Születésnapod alkalmából jó egészséget, hosszú, boldog életet kívánok!
    Roza

    VálaszTörlés