2011. február 21., hétfő

Szezámmagos kiflik


Holnap és holnap után azaz február 22-23-án (kedden és szerdán) kicsit távol leszek otthonomtól, s szerintem még olyan lehetőségem (lehetőségünk) sem lesz, hogy valami harapnivalóhoz hozzájussunk.
Valamit ki kellett találni, ami könnyü, finom, jó kis harapnivaló. Komoly gondot okozott, hogy kitaláljam mi legyen.  Arra is gondolnom kellett, hogy ma sem sok időm van arra, hogy elkészítsem, tehát valami nagyon gyors, könnyen elkészíthető, süthető valami legyen.
Lett !!!

Másfél adag sonkás, szalonnás, sajtos csigákat sütöttem. Ezek eszméletlen hamar elkészültek, de menet közben még kitaláltam ezeket a formás kis kifliket, ami ugyan sokkal nagyobb, szélesebb, mint egy normál kifli, tehát ha akarjuk, akkor félbe vágva jócskán meg lehet tölteni bármivel.
Tésztája olyan egyszerű, hogy szinte szégyen feltenni, mert ezt még egy ovodás gyerek is el tudja készíteni.
Azért leírom :))) ha másért nem, hogy el ne felejtsem legközelebb a receptet.




 A tésztához:

30 dkg BL 80-as kenyér liszt,
10 dkg rétesliszt,
2 dkg élesztő,
2,5 dl langyos víz
1 teáskanál cukor,
1 evőkanál olaj,
2 evőkanál kacsazsír,
1 teáskanál só

Tetejére kevés tej, amivel megkenem, majd szezámmag és kevés nagyszemü himalája só.

Elkészítése:

Az öszes hozzávalókat robotgép dagasztotta meg, kb 10 perc alatt. Kelesztőtálban kelt egy óra hosszáig. Lisztes deszkára borítottam a tésztát, majd 9 darabra szétvágtam. Először ugy gömbölyítettem mint egy zsömlét, majd nyújtófával hosszúkásra kinyújtottam. Utána a kinyújtott tészta egyik felét ráhajtottam a másikra, s a magam felőli részénél elkezdtem fektekerni úgy, hogy a jobb kezemmel a hozzám távolabb eső végét húztam, (nyújtottam).

Sütőlappal bélelt tepsire raktam, tetejét tejjel megkentem és szezámmagot, valamint nagyszemű himalája sót szórtam rá. Igy kelt még a tepsin kb fél órát.
Előmelegített sütőben légkeverésen 160 fokon 18 perc alatt megsültek.



Amilyen egyzerű, olyan nagyon finom. Gyorsan kettőt, még azon melegében be is vacsiztunk egy gyümölcstea kíséretében.

Olyan ropogós a héja és olyan laza a bélzete, hogy szinte hihetetlen. Azt hiszem ezt még sokszor fogom sütni.


36 megjegyzés:

  1. Bárhová is mentek, jó utat, és legyen mit ennetek. :)
    Guszták a kiflik és klassz az új blogruha. :)

    VálaszTörlés
  2. Thrini ! Köszönöm, kellett már egy kis tavaszias, spagetti pántos nyári ruci :)))

    Enni lesz mit, erről gondoskodtam :)

    VálaszTörlés
  3. Kívánost kiflik lettek!:-)
    Jó utat Nektek!Remélem pihenni mentek valahova.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszták a kiflik,jó utat és várunk vissza :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszták! Most reggelire jól fogna egy pár! Hm!
    Nagyon tetszik a blogruhád!

    VálaszTörlés
  6. Le merem fogadni, hogy orvoshoz mentek! Igaz?

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörűek a kiflik és jó utat kívánok!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szép és guszta kiflik! Ha lesz időd nézz be hozzám légszíves, van ott Neked valami!

    VálaszTörlés
  9. Jó utat és jó étvágyat a csodás kiflikhez :)

    VálaszTörlés
  10. Jó utat kívánok és kedvet kaptam a kiflid elkészítéséhez!!!

    VálaszTörlés
  11. Klasszak ezek a kis kiflik!
    Jó utat!

    VálaszTörlés
  12. Jó utat kívánok én is! Nagyon guszták a kiflik, ezt én is ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  13. Viki, ezek a kiflik csuda guszták lettek! :)
    Az embernek rögtön kedve támad beleharapni az egyikbe! :))

    VálaszTörlés
  14. A kiflik gyönyörűek mint mindig Téged meg nagyon várunk vissza!!

    VálaszTörlés
  15. Viki! Csodás-mesés kiflik ezek, nincs ki visszafogjon, hogy ne csináljam meg. Várunk vissza!

    VálaszTörlés
  16. Ha már nem vagy otthon, nem hagytál otthon is egy párat, hogy meglátogassalak, s hiányotokban megegyem a készletet?

    VálaszTörlés
  17. Nellikém, köszi, de nem vikkenden voltunk, bár jó nagy kirándulás volt!

    VálaszTörlés
  18. CakENI ! Köszönöm és itt vagyok már

    VálaszTörlés
  19. Juciiiii! Köszönöm a dícséretet, de hogy Neked micsoda jó kis szimatod van ?! Tényleg ott voltunk.....

    VálaszTörlés
  20. Latsia ! Köszönöm szépen......

    VálaszTörlés
  21. Mézeskalács ! Köszönöm szépen, és ahogy egy parányi időm lesz, máris ottvagyok Nálad :)

    VálaszTörlés
  22. Bianka, Köszi, el is fogytak két nap alatt :)

    VálaszTörlés
  23. Elif! Köszönöm szépen !


    Juccantó ! Neked is köszönöm, nyugodtan fogj hozzá, azóta ma már harmadszor sütöttem meg különböző magvakkak. Nagyon fincsi lett.


    Belly ! Köszönöm Neked is !

    VálaszTörlés
  24. Panna ! Köszönöm szépen. Neked is csak ajánlani tudom. Nem fogsz csalódni benne.

    VálaszTörlés
  25. Szemi ! Olyan fincsik is voltak, azóta már változtattam a lisztarnyokon és grahamliszttel is ugyanilyen fincsi, de még grahamkovásszal talán mégjobb. Ma ez volt soron.


    Mary ! Neked is nagyon szépen köszönöm !

    VálaszTörlés
  26. Dittus ! Neked is köszönöm, s itt vagyok mááááár ! - de még szerencse, mert megúsztuk a hóviharokat, bár mi má kedden is kaptunk belőle...........

    VálaszTörlés
  27. Ginkó ! Aranyos vagy, csak hajrá, s megsütni, mert isteni. Lehet variálni. Én ma sajtosan a tetején, szezám és lenmaggal. húúúúú ez is csodás lett :))

    VálaszTörlés
  28. 4Gyerek ! óóÓÓóó miért is nem szóltál időben ? Legalább lett volna egy házigazda itthon, s maradt is belőle bőven, de csak szerdáig, mert utána mindmegettük :)

    VálaszTörlés
  29. Ottis !

    Anikó !

    M !!!

    Nektek is nagyon szépen köszönöm. Nyugodtan harapjatok bele, kedden még ropogott :))))
    Ma meg már újra a legújabb sütés :))

    VálaszTörlés
  30. na, akkor ha a mai upgrade, akkor kérek abból. feltételezem még van egy morzsácskával?

    VálaszTörlés
  31. 4Gyerek ! Elkéstél, de én is gondolkodom, hogy egyre sürübben süssem, ugyanis dupla mennyiséget eszünk belőle, s ennek a végeredménye, valami gurulóformáció lesz :)))))

    VálaszTörlés